A rose

Eftersom att det är alla hjärtans dag nästa vecka då vi har lov, så har vi haft rosutdelning i skolan denna veckan. De började dela ut rosor idag och ska fortsätta hela veckan. Hela skolan har förra veckan kunnat köpa rosor att skicka till någon annan elev. Så idag kom dem till vår klass och delade ut rosor. Och jag fick en fin ros från min älskade pojkvän <3
 
Jag vet att denna tradition att köpa och dela ut rosor både är omtyckt och icke omtyckt. På vår skola var det en person som gav 50 rosor till en och samma person. Vilket jag kan tycka är lite obegripligt (det skulle kosta typ 500kr). Men det finns ju även dem som inte får någon ros alls, vilket jag förstår kan kännas tråkigt. Jag själv tycker om traditionen, och jag säger inte bara det för att jag själv har fått en ros. Förra året fick jag ingen, och helt ärligt så gjorde inte det mig något. Sedan kan man ju även skicka en ros till en kompis, det gjorde jag! Det behöver ju inte vara till en flickvän/pojkvän. Jag tycker det hela är en fin gest och har en bra tanke. Jaja, det är i alla fall lite av mina tankar till detta. Har ni rosutdelning på eran skola, och vad tycker ni i så fall om detta?
 
Allt & inget | |
#1 - - Annika:

SV: ja, jätte gott :)

#2 - - ida foto. ♛:

Åh vad roligt med rosutdelning! Vi har inte något sånt på vår skola. Men förstår oxå att de kanske inte är så omtyckt för en del de som inte får någon.. :/ Men ändå tycker jag det är en fin och rolig idé :D

#3 - - Emma:

Så fin och gulligt av din pojkvän :)

#4 - - Nathalie Tegelstam:

Åh rosor är så himla fint! :) kram

#5 - - Linii:

När jag gick i högstadiet hade dom rosutdelning, väldigt fint tycker jag :)

#6 - - ebba:

men åh så gulligt!
svar: tack så mycket :D

#7 - - maja söderberg:

åh va gulligt :)
har delade tankar, det är gulligt men synd om dem som inte får :/ vi har inte det på skolan!

#8 - - Kairo :

Jag går inte i skolan men det förekom inte i skolorna jag gick i.

#9 - - ♫♪ sandra:

fin!

#10 - - Ida Lindborg ♡:

åh så gulligt och roligt! så fina :D

Sv: tack så mycket ♡

#11 - - MALIN:

Ställ gärna några roliga frågor i min frågestund! http://malinkirstine.se/2015/02/03/fragestund-3/

Ber om ursäkt om du inte gillar sådana här kommentarer :)

Upp