När livet inte är på topp..

Just nu blir min blogg lite lidande. Får jag mår inte bra. Jag har nog träffat botten, det går nog inte att komma längre ner. Det är i alla fall hur det känns just nu. Denna månaden har varit den värsta i mitt liv. Hela mitt liv har vänts upp och ner. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att ta mig upp igen. Hela min kropp säger ifrån. Allt jag vill är att ligga under täcket och kolla på säsong efter säsong utav någon bra serie. Inte behöva bry mig om omvärlden. Men det vet jag att jag inte kan. Jag måste försöka ta mig upp ur detta mörka hål. Måste börja leta efter ljuset igen. 
 
“Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light.” - Albus Dumbledore
 
Detta citatet är så sant. Men tyvärr kan jag just nu inte hitta ljusknappen. Jag vet att den finns där någonstans. Men vart? 
 
Jag kommer försöka hitta på saker så ofta som möjligt. Göra saker så att inte tankarna tar över. Jag ska lägga energi på bloggen, att träffa kompisar, att sminka, och göra andra saker som jag finner roliga. Blogga är nog en sak som jag verkligen uppskattar, det är inte ofta som jag känner att bloggen är jobbig. Att träffa kompisa är självfallet något som får mig på bättre humör, att få umgås med folk som bryr sig om en. Och att sminka är något som jag finner väldigt roligt, det är nog min kreativa sida som kommer fram där, jag gillar att måla, och tydligen inte bara på papper.
 
Har ni några andra tips på vad som kan hjälpa när livet inte är på topp?
 
Texter | |
#1 - - Meg:

Åh nej :( Fortsätt kämpa vidare så kommer du nog se att saker och ting blir roligare. Kram!

#2 - - Sara Ekman:

segt :/

#3 - - KassandraPalma:

de jag gör är att lyssna på musik, mår så mycket bättre då

Svar: Tack för tipset :)
Jessica Antemyr

Upp