Året som gått

 
 
Januari. I Januari gick jag fortfarande på Entreprenörsprogrammet på Teknis. Tillsammans kollde vi på någon opera som jag inte ens kommer ihåg vad den handlade om, men jag kom i alla fall på att jag inte är något fan av operor. Jag fyllde även 17 (detta fick inte vara med på bild), och snart så fyller jag 18!
 
 
 
Februari. Jag var konfaledare på Elida och vi åkte på läger i Gran Canaria i två veckor. Där åt jag min första frozen youghurt, och hjälp vad gott det är! Love it! En grym resa med underbara människor och härlig värme. Albatraoz uppträdde på skolan (Teknis) och jag var där och fotade. Min syster åkte iväg i hela 7 veckor till USA med skolan och hon fick mössan på bilden ovan utav mormor som liknar en cupcake, jag snodde den och posade finfint.
 
 
 
April. Tillsammans med min förra (och dåvarande) klass så åkte jag till Köpenhamn. En resa jag kommer minnas läääänge utav olika anledningar, hahah. Det var påsk vilket firades med godis, mumma. Sedan umgicks jag en hel del med fina Klara! Och även med tjejerna på bilden ovan! Just bilden ovan är från en kväll när vi var hos Bella och åt god mat och snackade, mysigt värre.
 
 
Maj. I maj var den kortegen som gällde, och hjälp vad roligt det var. Nu när jag bytt skola kommer jag tyvärr inte att kunna vara med vid nästa års kortege. Men det är i alla fall en grymt rolig upplevelse som jag kommer bära med mig länge. Jag fotade även en hel del, här ovan kan ni se hur det ser ut vid förberedelserna och sedan hur resultatet av fotograferingen blev. Det var även Arena Kampen som är en fotbollstunering mellan olika gymnasieskolor i Borås. Det var roligt, men fööör varmt!
 
 
Juni. Jag var på upzone med klassen, fy fan vad hemskt säger jag bara. Och jag är inte ens höjdrädd? Min fina syster gick på balen med Viktor och såklart var jag tvungen att föreviga detta. Det blev sommarlov! På bilden ser ni mig och min lillebror på hans skolavslutning. Och sedan var det dags för min syster att ta studenten. Sedan bar det av till Turkiet och en härlig semester där! Hjälp vad jag saknar värmen!
 
 
Juli. Fotade lite mer, har inte ens gjort något av dessa bilder, kanske borde leta upp dem och se vad man kan göra? Jag kollade på någon rallytävling. Och åkte till Tropical Island i Tyskland med min familj (minus min syster) och våra grannar. Sedan åkte vi även till Berlin! Till sist så sov jag över hos Klara i hennes stuga, mysigt värre.
 
 
Augusti. Jag åt massa goda kräftor, så gott! Fotade såklart lite till, inklädd i löv, haha. Jag var uppe i Linköping och besökte min syster som flyttade dit. Sedan var jag på Liseberg med fina kompisar. Och till sist var det konfirmation för mina små konfisar.
 
 
 
September. Jag fotade mig själv ännu mer (känner mig lite ego, fotar mest mig själv?). Var på bokmässan med min nya klass och pärlade Fuck Cancer -armband och intervjuade Hannah Widell och Amanda Schulman.
 
September. Jag gick på fest med min förra klass som en indian, kvällen slutade med det största ärret jag någonsin fått på ena knät, haha näedå inte alls klumpig! Sedan fotade jag för BLS (en förening på skolan) och redigerade denna bilden på Sabina lite extra, just for fun. 
 
 
November. Jag fotade med fina Emma. Sedan gick jag på skolans maskerad, syns inte att jag gick på maskerad kanske, men hade faktiskt en mask också! Sedan åkte jag til Göteborg och träffade Klara och vi gick och kollade på invigningen av skyltfönstren på NK, julkänsla på max. Sedan åkte jag även upp till Linköping över en helg för att hälsa på min syster och där så gick vi på julmarknad.
 
 
December. Jag var på glöggmys hos Bella med mina förra klasskompisar, vilket var hur mysigt som helst! Dagen då 8-0 skulle bli 9-0 var kommen, för det var såklart dags för Bäckäng vs. Teknis! Och sedan var det dags för julafton, vilket var hur mysigt som helst!
Allt & inget | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Alltså porträttet med de rosa blommorna, JAG DÖR VAD SNYGGT!

#2 - - JUNITJEJ:

Så kul att läsa om ditt år! Fina bilder!

#3 - - F R I D A ▴:

låter som ett underbart år! hur kommer det sig att du intervjuade hannah och amanda (deras podd är ju bara <3) ?

svar: tack tack! xx

#4 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

massa fina bilder ju

Upp